Novetats ebikes 2018: bateria integrada, doble mida de roda...
Etiquetes:
Bosch Performance CX | motor Brose | Yamaha PW-X | ebike | bicicleta electrica | BMC | Fantic | KTM | Nicolai | Corratec | Simplon | Conway | Bionicon | Stevens | Rock Mountain
Novetats ebikes 2018: bateria integrada, doble mida de roda...
S'han començat a filtrar a la premsa les primeres novetats en ebikes 2018, i ja us podem avançar que la propera temporada arriba molt animada. Però molt.
Com a tendència general, les ebikes de gamma alta són cada vegada més d'enduro. És quan arriben els pendents més pronunciats que l'empenta del motor elèctric cobra tot el seu sentit. Així que tots els canvis van en aquest sentit.
Repassem les principals tendències que hem vist.
BH 2018 (foto: Mountainbike Magazine)
--Bateria integrada. És quasi definitiu. La majoria d'ebikers volen que la bateria vagi integrada en el quadre. Les raons estètiques s'imposen a les pràctiques, ja que la solució té més inconvenients que avantatges. Entre els primers, dificultat per manipular-reparar la part elèctrica de la bici, i entre els segons, major protecció de la bateria.
--Es consoliden les rodes amples. El 27,5+ ha vingut per quedar-se. De les dotze marques de les quals hem tingut notícies, només una renuncia als pneumàtics plus.
--Mides diferents de rodes davant-darrera. La tendència ve del món de la moto i Moustache va ser la primera a adaptar-la fa un parell d'anys: 27,5+ darrera per tenir més tracció i 29 davant per guanyar en seguretat.
--Doble suspensió. En una bicicleta elèctrica el pes té una importància secundària i el que prima per damunt de tot és l'eficàcia i la comoditat. Així que tret de casos on es busca una ebike super-lleugera, la majoria de bicis adopten suspensió davant i darrera.
--Llargs recorreguts de suspensió. Per la mateixa raó que en el cas anterior, les marques aposten per recorreguts més propis de bicis d'enduro o quasi de descens. No hem vingut a aquest món a patir, sinó a gaudir-lo!
Fem una repassada ràpida a les primeres ebikes 2018 que s'han donat a conèixer.
--BH. Presenta nous models amb motorització Bosch Performance CX amb la nova bateria integrada del fabricant alemany. Cobertes 2,80".
--BMC. Espectacular quadre de carboni, motor Shimano E8000, bateria integrada i l'habitual nivell d'acabats a què el fabricant suís ens té acostumats.
--Fantic. El fabricant italià, molt popular en el món de la moto de muntanya als anys vuitanta, presenta uns models que faran córrer molta tinta. Rodes 27,5+ darrera i 29 davant, motor Brose i bateria semi-integrada de -atenció- 630Wh! Hi haurà models amb 160 i 180mm de recorregut de suspensions.
--KTM. Motor Bosch, bateria integrada, diferent mida de roda davant-darrera.
--Nicolai. Una altra marca que llença un model espectacular. Motor Bosch, bateria integrada i un angle de direcció de 63,5. Enduro cent per cent!
--Corratec. Motor Bosch, bateria integrada, possibilitat de muntar rodes 27,5+ o 29".
--Simplon. El seu nom no l'ajudarà a vendre al nostre país, i això que presenta un espectacular model de carboni, motor Shimano, bateria integrada i canvi XT Di2. Per als pneumàtics, es conforma amb 2,60".
--Maxx. Aquest fabricant alemany, desconegut a casa nostra, presenta nous models amb motor Brose, bateria integrada, talles per a ciclistes de fins a dos metres d'alçada i un model amb cobertes de 4,80".
--Conway. Motor Shimano, bateria "desintegrada" i diferents mides de roda davant-darrera.
--Bionicon. Motor Shimano, bateria no integrada.
--Stevens. Motor Shimano, bateria no integrada.
--Rocky Mountain. El prestigiós fabricant canadenc irromp en el sector ebikes amb nous models equipats amb un motor propi. Una aposta sens dubte arriscada.
En definitiva, que arriba una allau de nous models equipats amb motorització Shimano E8000. Hauran de fer front al Performance CX de Bosch i a Yamaha. Yamaha? Doncs fins ara no hi ha notícies del fabricant japonès. Però sabent que cada any han presentat novetats i coneguent la seva tradicional discreció, segur que el 2018 veurem avenços en el poderós motor PW-X.