Festival d'ebikes a Unibike
Etiquetes:
Unibike | ebike | bicicleta electrica | Orbea | Neomouv | Legend ebikes | Biciclick Girona | eBici.cat | Costa Brava
Festival d'eBikes a Unibike
Els dies 17, 18 i 19 de setembre vam assistir a la fira de la bicicleta Unibike, a Madrid, amb la intenció de conèixer les últimes novetats en el món de la bicicleta elèctrica. Una de les conclusions de la visita als stands de les marques de bicicletes i de nombroses converses amb expositors i visitants va ser constatar la gran eclosió que viu el sector.
Ara sí, les principals marques de ciclismo han apostat per les elèctriques. Les ebikes són la solució per a moltes persones que no volen renunciar a anar en bicicleta o que, senzillament, volen fer sortides per muntanya o per carretera més llargues i/o exigents.
Entre les marques locals, el fabricant basc Orbea se suma a BH, present en el mercat des de fa uns anys, i va presentar una gamma molt completa de bicis de MTB, trekking, passeig i roda petita equipades amb motor central Bosch o Shimano i a uns preus d'allò més atractius.
La gamma Orbea d'ebikes es completarà, a principis del 2016, amb models de gamma alta adreçats als bikers més exigents.
Entre les marques internacionals, van destacar els models elèctrics del fabricant alemany Bulls, les KTM, les Specialized, les Trek, les Kalkhoff o les Kettler.
La majoria de bicis elèctriques de gamma mitja i alta van equipades amb motor central Bosch, tot i que l'hegemonia quasi total que la multinacional alemanya havia tingut fins ara es comença a trencar. El motor d'un altre productor alemany, Brose, és cada vegada més present, però també s'obren lloc els motors Yamaha i Shimano Steps.
Els fabricants xinesos no renuncien a cedir quota de mercat en un segment econòmicament molt rendible. El gegant oriental Bafang, un dels principals fabricants de motors per a bicis elèctriques, és també present en el mercat dels motors centrals amb la unitat Max Drive System.
Van tenir ocasió de provar una bicicleta equipada amb aquest motor i la conclusió és d'allò més entusiasta: el motor Max Drive System té una resposta espectacular. En una pujada, quasi en parat i amb l'assistència al nivell mínim, respon amb energia a la mínima pressió que exerceixes sobre els pedals gràcies als 80 newton de parell que proporciona. Per a alguns bikers la resposta fins i tot serà excessiva, però segur que molts altres ciclistes ho agraïran.
Benelli es presentava amb els seus models d'elèctriques ja coneguts i mostrava dos prototips de mountain bike equipats amb el motor Bafang Max Drive System, que la direcció de la marca encara no ha decidit si comercialitzarà al nostre país.
Entre les marques mitjanes, van cridar l'atenció els quatre nous models presentats per Legend eBikes (Etna, Milano, Siena i Monza). D'aquests, tres són plegables i tres porten la bateria integrada dins del quadre. Les bicis Legend, una de les marques més venudes al mercat espanyol, munten components de més qualitat, gràcies als quals fan un gran salt endavant i se situen en un nivell que satisfarà els clients més exigents.
També vam poder veure i provar bicicletes elèctriques Chimobi, les superplegables Flebi, Monty, Neomouv, patinets i cargo bikes elèctrics o bicicletes convencionals equipades amb kits elèctrics.
I vam tenir notícies que Brompton per fi s'ha decidit: després de set anys de proves, el fabricant londinenc de la bici plegable més exclusiva del mercat llançarà molt aviat la seva versió elèctrica.
El que dèiem: les bicicletes elèctriques són aquí per quedar-se i per millorar la mobilitat a les nostres ciutats. Ja només falta que les nostres autoritats hi creguin i apostin de forma decidida per millorar les infraestructures ciclistes.