Aquest estiu, el Tourmalet!
Etiquetes:
bicicleta eléctrica | ebike | Girona | bici | bici elèctrica | Banyoles | Figueres | Palamós | Costa Brava | Empordà | eBici.cat | Biciclick Girona
Aquest estiu, el Tourmalet!
El pròxim mes d'agost marxem de vacances al Pirineu francès, a Bagneres de Bigorre. I com que no estem gaire en forma, ens emportarem un parell de bicis elèctriques. Servirà per posar a provar un parell de bicis. Em vull emportar la Legend Roma, una bici plegable assequible, amb bateria de 10Ah i una autonomia que, en condicions normals, pot superar fàcilment els 50 quilòmetres. I també la Lapierre Overvolt HT900, una mountain bike amb el motor Bosch Performance i una bateria que, en mode Eco, et garanteix més de 100 quilòmetres sense necessitat de buscar un endoll.
És a dir, que la Lapierre no ha de tenir dificultats per superar els 1.600 metres de desnivell del Tourmalet. Els dubtes venien per la petita i modesta Roma.
Fa uns dies la vaig posar a provar a Girona. La vaig carregar a la furgoneta fins al peu dels Àngels. I mentre aparcava a la petita esplanada que hi ha passada la variant de Sant Daniel, em preguntava: quantes vegades serà capaç de pujar al port de referència dels ciclistes gironins la petita Legend Roma? Dues? Potser tres?
Vaig començar a pedalar expectant, ni massa fort ni massa relaxat. Al cap i a la fi, es tractava d'estalviar bateria més que d'anar de pressa. Però sense passar-se. Res de lycres ni de pujar esbufegant. Entre d'altres coses perquè el meu estat de forma no m'ho permetria, però també perquè anava sense aigua ni bidons. A pèl, així és com vaig pujar. Vestit amb shorts i amb una samarreta de cursa atlètica popular.
Doncs bé, vaig començar la pujada amb 41,5 volts a la bateria. Després de la primera pujada i baixada, de recórrer 22 quilòmetres i superar un pendent de 336 metres, el voltímetre de la bici encara marcava 39,5 volts. I tornem-hi que no ha estat res!
Sense aturar-me a descansar -no ho necessitava- vaig tornar a pujar i baixar als Àngels, fins al mateix santuari, i al tornar a la furgoneta el resultat encara era més positiu. La pantalla digital de la Roma encara marcava 38,5 volts! Segons l'aplicació Strava, havia fet 43,9 quilòmetres i havia ascendit 672 metres. I no ho havia anat lent, precisament. Pel camí havia superat tots els ciclistes amb què m'havia creuat, a alguns dels quals, per cert, no els havia fet gaire gràcia veure's avançats per un "dominguero" cavalcant una bici plegable. En la millor pujada, havia fet un temps de 27 minuts i 57 segons, això sí, molt lluny del millor temps registrat a Strava, els 20m01s de l'integrant de l'equip Cannondale-Garmin Tom Danielson. En la llista de millors temps d'aquesta fantàstica aplicació per a ciclistes, tenia la posició número 455 de 2.771 registrades. Sí, ja ho sé. No es poden comparar peres amb pomes. El mèrit no era meu, sinó d'aquests motorets elèctrics fantàstics que estalvien esforços.
Però el resultat de la prova és plenament satisfactori. Calculo que després de pujar dues vegades als Àngels, encara quedava bateria per a un parell d'ascensions més. En conclusió, els deu ampers de la bateria de la Roma han de ser suficients per fer 1.300 dels 1.600 metres de desnivell positiu que fa el Tourmalet, des de Campan fins al Pic du Midi. Així que els 300 metres de diferència entre el que pot donar la bateria i el punt més alt del mític port... l'hauré de posar jo. Ho anirem explicant.